Všeobecné podmínky CK Veselý školní autobus
Podmínky, které Vás nesvazují, naopak Vám pomáhají.
Všeobecné podmínky podle ustanovení zákona č. 159/99 Sb. a dalších předpisů a pozměňovacích zákonů
1. Úvodní ustanovení
Všeobecné podmínky jsou platné pro všechny typy služeb poskytované cestovní kanceláří Marcela Schürgerová, provozování cestovní kanceláře a průvodcovských služeb, se sídlem Přemyslova 859, 413 01 Roudnice nad Labem, Česká republika, IČO 650 65 301 (dále jen CK).Smluvní vztah mezi CK a fyzickými nebo právnickými osobami jako účastníky zájezdu, výletu se řídí ustanoveními Občanského zákoníku a je upraven těmito Všeobecnými podmínkami.
2. Účastníci smluvního vztahu
Všeobecné podmínky upravují vzájemný vztah a právní poměr mezi CK, jako poskytovatelem služeb cestovního ruchu ve smyslu ustanovení zákona a jednotlivci nebo organizacemi (dále jen účastník) jako uživateli těchto služeb.
3. Přihláška, potvrzení účasti a platba
Smluvní vztah mezi CK a zákazníkem vzniká na základě řádně vyplněné a zákazníkem podepsané (v případě právnické osoby i orazítkované) písemné závazné přihlášky (cestovní smlouvy) potvrzené CK. Přihláška platí i pro další osoby uvedené na formuláři. Za smluvní závazky dalších přihlášených ručí objednavatel jako za vlastní. V případě, že se nejedná o hromadnou přihlášku, kde za nezletilé účastníky ručí objednavatel, tak u nezletilých osob do 18 let musí závaznou přihlášku podepsat jeho zákonný zástupce. Převzetím a potvrzením závazné přihlášky (cestovní smlouvy) se CK zavazuje zákazníkovi zabezpečit služby v dohodnutém rozsahu a kvalitě.V případě,že služby CK nemají charakter zájezdu ve smyslu zákona č. 159/99 Sb. a dalších předpisů a pozměňovacích zákonů (dále jen výlet) považuje se za závaznou přihlášku telefonická, emailová nebo písemná objednávka. Platba v tomto případě záleží na dohodě a není třeba uzavření cestovní smlouvy.V případě provizního prodeje je postupováno dle zákona a podmínek partnerské cestovní kanceláře.
4. Cena služeb, platební podmínky
Ceny služeb jsou smluvní a závisí na konkrétní dohodě a rozsahu poskytnuté služby zákazníkovi. Poskud není stanoveno jinak je cena u tuzemských výletů vypočítaná při min. počtu 40 platících a u zahraničních výletů a zájezdů při min. počtu 44 platících + 4 ped. dozory zdarma. U výletů se platí v hotovosti v den výletu nebo po skončení výletu je vystavena faktura, kterou je účastník povinen zaplatit dle data splatnosti faktury. U vícedenních zájezdů je sepsaná cestovní smlouva, která přesně zahrnuje dobu splatnosti.V případě sepsání a podepsání závazné přihlášky (cestovní smlouvy) je zaplacení zálohy v termínu uvedeném na závazné přihlášce (cestovní smlouvě).. Zbytek ceny musí být rovněž zaplacen v termínu dle pokynů na závazné přihlášce (cestovní smlouvě).Cena zahrnuje pouze ty služby, které jsou pro každý zájezd,výlet jmenovitě uvedeny v cestovní smlouvě, objednávce viz. bod 3 Všeobecných podmínek. CK, má právo v nezbytných případech (zejména z důvodu změny směnných kursů, ceny nafty apod.) zvýšit cenu zájezdu. O této změně musí CK účastníky neprodleně informovat. V případě zvýšení ceny o více než 10% původní ceny, má účastník právo v termínu do 5 dnů zrušit účast na akci. V tomto případě CK vrátí účastníkovi celou zaplacenou částku. Při odstoupení od smlouvy po uvedeném termínu nebo při zvýšení ceny zájezdu o méně než 10% platí stornovací podmínky.V případě provizního prodeje se CK řídí pokyny smluvního partnera.
5. Změna sjednaných služeb
CK je oprávněna uskutečnit změny jednotlivých služeb proti sjednanému obsahu smlouvy,dohody,objednávky které jsou nezbytné, a které CK úmyslně nezpůsobila a pokud tyto změny nejsou závažné a neovlivňují celkový charakter zájezdu.
6.Práva a povinnosti účastníka výletu nebo služeb
Účastník výletu nebo služeb je povinen dodržovat bezpečnostní předpisy, nezpůsobit úmyslně škodu na majetku ani jinou škodu CK nebo dalším subjektům, které zajišťují služby prostřednictvím kanceláře účastníkovi. V případě, že dojde ke škodě je třeba tuto skutečnost neprodleně hlásit pracovníkovi CK. Veškeré náklady, které vzniknou nedodržením těchto podmínek, nese účastník zájezdu. V případě, že se jedná o nezletílé účastníky je za tyto skutečnosti zodpovědný pedagogický dozor.
7. Práva a povinnosti smluvních stran
a) Zákazník,účastník zájezdu, výletu, služeb (dále jen zákadník)
K právům zákazníka patří zejména:- vyžadovat poskytnutí služeb výslovně zahrnutých
do programu a ceny zájezdu,výletu
- být seznámen se všemi případnými změnami
- kdykoliv před započetím zájezdu,výletu za předpokladu splnění stornovacích podmínek odstoupit od smlouvy.
K základním povinnostem zákazníků patří zejména:
- zaplatit cestovní kanceláři sjednanou cenu zájezdu dle pokynů uvedených v závazné přihlášce (cestovní smlouvě) nebo dle uzavřené dohody v případě výletu,
- obstarat si a mít u sebe během zájezdu, výletu platný cestovní doklad, a učinit vše pro to, aby během zájezdu nezpůsobil žádnou škodu.V případě, že škodu na majetku nebo jinou škodu způsobí CK nebo jiným subjektům, které zajišťují služby prostřednictvím CK je povinen tuto škodu uhradit v plné výši. V případě způsobené škody nebo újmy na zdraví při hromadném zájezdu nebo výletu, kdy účastníky zájezdu nebo výletu jsou nezletileté osoby, zodpovídá za ně plně pedagogický dozor. Způsobenou škodu je zákazník povinnen neprodleně nahlásit pracovníkovi CK.
CK je oprávněna zájezd,výlet odložit nebo zrušit ve smyslu článku 7 těchto podmínek
-Zákazník se zavazuje dodržovat pasové, celní, zdravotní, devizové, popř. jiné právní předpisy země, do které cestuje nebo kterými projíždí. Zákazník se rovněž zavazuje řídit se případnými pokyny zástupce cestovní kanceláře.
CK je povinna:
- řádně poskytnout služby výslovně zahrnuté do programu a ceny zájezdu
V případě, že CK nebude moci dodržet tyto služby musí účastníkovi výletu vrátit odpovídající část ceny nebo po dohodě zajistit jiný program ve stejné kvalitě a rozsahu nebo vyšší. CK neručí za eventuální zpoždění či změny v dopravě, které vzniknou vinou nepříznivých podmínek přírodních nebo technických a také neručí za změny programu ze strany třetího účastníka (divadla, kina, muzea atd.) Bez zbytečného odkladu seznámit zákazníky s případnými změnami programu zájezdu, výletu a rozsahu služeb
8. Reklamace služeb
V případě, že rozsah nebo kvalita služeb zájezdu,výletu neodpovídá smluvním podmínkám, vzniká zákazníkovi právo reklamace. V průběhu zájezdu,výletu je zákazník povinen případnou reklamaci závady uplatnit bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být sjednána náprava na místě samém. Obrací se tedy na zástupce CK nebo průvodce. Případně vyžaduje-li to povaha závady, uplatňuje zákazník reklamaci v cestovní kanceláři, a to nejpozději do 3 měsíců po návratu. Jinak právo zaniká.
9. Zrušení zájezdu, výletu nebo služeb ze strany účastníka:
je možné pouze za níže uvedených stornovacích podmínek určených CA. Storno poplatky činí:
a) 90 a více dnů před zahájením poskytnutí služeb 10% z ceny
b) 89 – 60 dnů před zahájením poskytnutí služeb 20% z ceny
c) 59 - 30 dnů před zahájením poskytnutí služeb 50% z ceny
d) 29 - 10 dnů před zahájením poskytnutí služeb 75% z ceny
e) 9 - 3 dny před zahájením poskytnutí služeb 90% z ceny
f) 2 dny a méně před zahájením poskytnutí služeb 100% z ceny
Zrušení zájezdu, výletu ze strany účastníka se provede neprodleně a to formou elektronickou, písemnou nebo osobně. V případě zaplacení zálohy CK na poskytované služby bez národu na vrácení je účastník povinen náklady uhradit v plné výši nebo ve výši stornovacích poplatků, tak aby CK nevznikla žádná škoda. Při provizním prodeji platí podmínky smluvního partnera.
10. Zrušení zájezdu, výletu ze strany CK
a) CK je oprávněna v těch případech, kdy není dodržen minimální počet předem dohodnutých účastníků a nebo jestliže uskutečnění zájezdu, výletu není ani po vyčerpání všech možností z důvodu překročení hranice hospodárnosti proveditelné, zrušit zájezd,výlet nejpozději do 10 dnů před odjezdem.
b) V důsledku vyšší moci, tj. z důvodů, kterým nebylo možno zabránit, nebo je při uzavírání smlouvy předvídat (prudké záplavy, válečné ohrožení atd.).
c) Ve všech výše uvedených případech obdrží zákazník peníze za sjednané služby zpět neprodleně a bez zbytečného odkladu. Zároveň zákazník nemá nárok na žádné další náhrady.
11. Pojištění účastníka zájezdu, výletu nebo služeb
CK pojišťuje zákazníky v zastoupení Union pojišťovny a.s.Toto pojištění není zahrnuto v ceně zájezdu a zákazník si ho může objednat u CK individuálně. Rozsah pojištění je dohodou.Pojištěním vzniká smluvní vztah mezi zákazníkem a pojišťovnou, CK je pouze prostředníkem při sjednávání pojistné smlouvy. Doporučujeme vždy sjednat pojištění. U ostatních výletů a služeb doporučujeme se připojistit na cestu úrazovým pojištěním. Všechny typy cestovního pojištění vám může CK zprostředkovat.
12. Závěrečné ustanovení
Tyto podmínky nabývají účinnost dne 1. července 2012. Na internetových stránkách www.veselyskolniautobus.cz jsou pravidelně zveřejněny změny a doplňky.